Skolerbjudande

Erbjudande till skolor

En egen kanal

De skolor som är intresserade av ett utökat samarbete med Wikiskola kan skapa egna portalsidor där ni lägger kopior av de sidor som ni vill utveckla på egen hand och anpassa för er behov. Sedan kan vi bygga ut det till er kanal. Där erbjuds ni fler funktioner, exempelvis:

• Egen logga och design (skin).
  • En ruta med logga och författarpresentation när ni lägger in körklart material.
  • Reklamfritt
  • Styra vilka som redigerar dessa sidor. (Extension:Education_Program)

Det ger möjligheter att kopiera in material i kanalen och göra anpassningar till lokala förhållanden, sätta namn på kurser, koppla innehållet till läroböcker, knyta det till den egna plattformen för skoladministration. Det finns väldigt många möjligheter. 1600 extensions till Mediawiki ger nästan obegränsade möjligheter. Låt oss diskutera vad ni behöver utifrån era behov.