Kunskapskontroll kapitel 3 Ma1c Libeer

Tyvärr var inte resultaten på Diagnos 6 och 7 tillräckligt bra för att vi ska kunna känna oss helt klara. Ni kommer därför att få en uppgift som ni ska göra individuellt och lämna in. Ni får göra den hemma eller i skolan på er lediga tid. Det är lämpligt att ni samarbetar. Uppgiften är att du ska lämna in snygga fullständiga lösningar på diagnos 6 och 7. Detta ska vara klart senast fredagen den 11 november.

Ni kan få papper på måndag men Diagnos sex finns här och Diagnos 7 finns här om du vill börja med en gång.

Detta är en kombination av hemtenta och samarbetsövning.

Uppgiften: Du ska göra om diagnos 6 och 7. Du kan jobba hemma eller på rasterna i skolan. Du ska jobba själv men ni får gärna samarbeta. Det är inget problem om det kommer in liknade lösningar men jag accepterar inga exakta kopior.

Krav för godkänt: Minst åtta poäng på varje diagnos. Extraberöm för snygga lösningar.

Mål:

• Ni ska kunna geometrin
  • Ni ska öva er på att samarbeta och repetera med hjälp av boken.
  • Ni ska upptäcka fördelarna med att plugga tillsammans

Snygga lösningar:

• Skriv alla dina lösningar på rutade papper i A4-format.
  • Skriv ditt namn på varje blad. Skriv lösningens nummer.
  • Använd luftiga marginaler.
  • Ha luft mellan uppgifterna.
  • Skriv av det viktiga från uppgiften.
  • Använd figurer.
  • Förklara vilka satser och formler du använder
  • Redovisa dina beräkningar
  • Stryk under svaret eller skriv "Svar:"