E-mail - Samhälle

Email Samhälle

Användningen av e-post har en stor inverkan på samhället. De två viktigaste gånger för att använda det är under arbetstid och på fritiden. Om jag tänker på att använda den på ett kontor, kan jag se fler fördelar än nackdelar. Först av allt, ersätter den en hel del telefonsamtal eftersom nästan alla föredrar saker som skrivs och inte bara sagt på telefonen. Om ett problem uppstår och du inte har något skrivet, är det svårt att försvara sig själv. Den andra delen kan alltid förneka att ha sagt något, och du kommer att få problem.

En annan anledning till att använda e-post är att du kan skriva när du har tid, och den andra personen kan också svara när han har tid. Det är inte nödvändigt att vara gratis och tillgänglig samtidigt för att möta eller tala i telefon. När du skriver ett avtal eller ett kontrakt, kan du bifoga den i din e-post för korrigering, vilket sparar mycket tid för båda parter.

E-post är ett mycket snabbt sätt att arbeta som återspeglar mycket väl den typ av verksamhet idag. Om jag måste hitta en nackdel, skulle jag säga att du faktiskt har mindre fritid. Även hemma, när du väntar på några viktiga svar, tenderar att du kan ansluta till ditt kontor e-post och kontrollera om det finns ett svar.

Användningen av e-post på fritiden har också vissa fördelar. Du kan enkelt hålla kontakten med vänner och familjemedlemmar. Om jag kan ge ett personligt exempel, kan jag säga att nu när jag är borta från hemmet, det hjälper mig att hålla kontakten med folk hemma. Du kan också bifoga digitala bilder så att alla kan se hur du är. Även det största avståndet blir mindre.

Det största problemet är att använda all den nya kommunikationstekniken är, enligt min mening brist på sekretess. Allt som skrivs via nätet eller sagt på telefonen kan lätt fångas upp av kompetenta människor. Detta är två viktiga frågor som förekommer ofta i tidningarna och är relaterade till privatliv.

Jag vet inte hur många av oss har stora hemligheter att dölja; Jag personligen inte har något emot om en person kan gå igenom tusentals meddelanden och ta reda på vad jag skriver, oavsett om det är något riktad till min mamma eller relaterat till skola. Men jag vet att folk på höga nivåer måste vara uppmärksamma på dessa frågor.

Här är 6 sammanfattningar till vad e-post är bra för i samhället:

Uppföljning - De kan vara ett kraftfullt dokumentation spår. Till skillnad från SMS eller telefonsamtal, e-post ger en mycket konkret spårbarhet av tidigare kommunikation. Det är svårt att förneka tidigare handlingar och meddelanden när det finns en tydlig historia.

Beröm - Vi vet att det kan vara farligt att skicka en negativ post. De får ofta misstolkas för ton eller mening. Emellertid är mycket kraftfull emailing beröm. Nästan alla har öppna ett e-postmeddelande för att hitta en uppmuntrande eller motiverande not.

Filtrering - telefonsamtal och textmeddelanden är svåra att skärmen. Detta är dock ett område där e utmärker. Du kan ställa in filter för att förhindra oönskad e-post från att ens nå dig.

One-to-många kommunikationer - Jag tänker inte på spam här. (Det är alltid dåligt.) Men i stället, e-post är ett bra sätt att kommunicera icke-brådskande objekt till stora mängder av människor i ditt team. Du skulle inte skicka ett SMS till 30 personer, skulle du?

Skicka dokument / Bilder - Med tanke på den skannrar och annan teknik, det finns väldigt lite anledning att skicka fysiska dokument. E-post är mycket kraftfullt för att skicka dokument, bilder och mer.

Rörlighet - Det kan vara ett tveeggat svärd, men om de används på rätt sätt, kan e-post faktiskt vara en befriare. Med mobil tillgång till e-post är vi inte längre bunden till en fysisk skrivbord eller plats. Jag kan arbeta från den lokala café eller stranden.

Olivier Tamwelius Te16A