CAD repetition och fortsättning med SketchUp

Här är länken till den CAD med SketchUp som ni gjorde i kursen Teknik 1.

Hur mycket CAD ingår i kursen. Eftersom alla inte lärt CAD tidigare startar vi med SketchUp. Vi ger oss inte in på mer avancerade program eftersom det tar för mycket tid och det kommer i CAD-kursen.

Liten övning med Sketchup

Uppgift
Uppvärmning

Vi behöver några caddade föremål för att kunna arbeta med konstruktionsaspekten.

Gör en avbildning av en matematikkub med rätt mått och i rätt skala. Lämna in på Progress - konstruktion - F1 teknikutvecklingsprocessen.

Därefter får du cadda fritt. Skissa en friggebod på tio kvadratmeter. Den kvan vara för att bo i eller ha någon annan ispännande funktion. Lämna in på Progress - konstruktion - F1 teknikutvecklingsprocessen.

Vi behöver lära oss mer CAD med SketchUp

Det är ett måste att läsa detta avsnitt med allmänna tips om hur man konstruerar i SketchUp. Läs den hemma till nästa gång!

3D-koncept (SketchUp på en mer allmän nivå
Uppgift
Cadda bruksföremål

Välj ett föremål från listan nedan eller hitta något eget alternativ här i klassrummet. Alla väljer olika.

• En kopp
  • En stol som vi har i skolan
  • Dito bord
  • Soffa eller fåtölj
  • Ett skåp
  • En bokhylla

Lämna in på Progress - konstruktion - F1 teknikutvecklingsprocessen.

CAD extraövningar

• Solid-cad