Exempel på inbjudan till utvecklingssamtal

Hej mamma och pappa!

Nu är det snart dags för höstens utvecklingssamtal. Det är vi elever som kommer att hålla samtalen. Vi kommer under en/två veckor att jobba med att förbereda dessa samtal i skolan. Jag kommer att förbereda mig genom att ha ett inplanerat möte med mina ämneslärare, där vi går igenom nuläget i ämnet och vad jag behöver utveckla. Jag kommer att sammanställa informationen och utifrån detta fundera på de mål jag vill arbeta mot. Målen kommer vi (jag, ni och mentor) tillsammans att formulera under samtalet.

Det kommer att pågå ca två samtal samtidigt i rummet och mentorn kommer att gå runt och sitta ner en stund vid varje samtal. Vi kommer att fylla i utvecklingsplanen under samtalet där vi skriver ner det vi kommer överens om. Sedan lägger vi in det i Infomentor

Tillsammans med det här brevet finns en talong där du kan komma med önskemål om vad du vill få veta på utvecklingssamtalet. Om vi inte kan komma den föreslagna tiden får vi försöka byta tid med någon annan familj. En lista med samtalstiderna finns också med. Om det inte går att byta tid, ringer vi till mentorn och berättar att vi inte kan komma. Det finns även ett blad med vad som är bra att tänka på för er som föräldrar under samtalet.

Vänliga hälsningar

XXXXXXX

Klipp av talongen nedan

Utvecklingssamtal

YYYYYY är välkommen på utvecklingssamtal

ZZZZZdag klockan XX.YY

Om du inte har möjlighet att komma den tiden så försök byta med någon anna familj. Hör av dig till min mentor om det inte fungerar.

Kryssa för om det är något av följande som ni vill diskutera

___ Eget arbete

___ Eget ansvar