Den naturvetenskapliga diskussionen

Den utskrivbara versionen stöds inte längre och kanske innehåller renderingsfel. Uppdatera din webbläsares bokmärken och använd standardutskriftsfunktionen istället.

Böcker

Inledning

Om den naturvetenskapliga kunskapens användning - åsikter, moral, politik och hur vi tar vårt samhälleliga ansvar. Hur naturvetenskapen bidrar till samhällsdebatten.

Vetenskapsbegreppet

* ha insikt om skillnaden mellan naturvetenskapliga påståenden och värderande ståndpunkter, (No)

Argumentation

* kunna använda sina kunskaper om naturen, människan och hennes verksamhet som argument för ståndpunkter i frågor om miljö, hälsa och samlevnad, (No)