Användare:Johan.Askefalk

Info: Namn; Johan Askefalk Ålder: 16 Yrke: None Intresse: Datorspel (WOW, LOL), Longboard, Tennis, Gitarr, Musik. Hatar: Långsamma datorer.

Om mig: Jag heter Johan Askefalk och är 16 år gammal. Mina intressen är främst inom Dator/Teknik. Jag spelar många olika datorspel men fram för allt WOW och LOL. Förutom det spelar jag även Minecraft, TF2 och har spelat många olika COD. Jag har genom åren varit Admin/server ägare på många olika onlinespel. Men de Serverar som jag tyckt varit roligaste att vara admin på, är mina egna serverar som jag själv startar och ägt. Dessa var Minecraft och TF2 serverar. Våran TF2 server var dock störst av dem alla. Den var faktiskt Sveriges mest populära CP_Orange server ett tag. Vi hade ungefär 80 000 besökare på 1 månad. Och sedan hade vi runt 30 000 personer som var "stammedlemmar". Dvs väldigt långa köer in på servern. Eftersom att det kan bara vara maximum 30 spelare på servern samtidigt. Under serverns gång fick vi in många donationer i form av USD, vi fick in totalt 8000 svenska kronor som användes för att uppgradera servern, och lite gick till mig själv :D

Dock var det nog roligaste att starta min Minecraft server. Eftersom att vi var tvungna att bygga en stad på ungefär 55 000 block, det gick dock snabbt att göra det platt tur att man plugins för sådant :) Men efter veckor av slit blev vårat "spawn" klart och det såg riktigt bra ut. Vi publicerade då våran server på Minecraft-server.net och då kom några "servertestare" in på bara några få minuter. De flög runt i staden och gav sedan ett betyg, Vi fick 4/5 poäng. Dagarna efter våran 4:a blev roliga då 4:a poäng är riktigt bra. Vi fick 5000 besökare på 2 dagar, efter en vecka började våran server bli full. Så då kunde jag inte hosta den hemma längre. Därför använde jag våra Donationer för att köpa en Linux VPS. med 64 gb RAM. Vi kunde då hosta ungefär 100 spelare samtidigt. Efter en månad var även våra 100 slots fyllda med spelare, snabbt omvandlades våran obebyggda server till en superbebyggd Server. Och den blev bara populärare och populärare. Efter 3 månader var det så mycket byggnader över allt så vi kunde inte hosta servern ännu mera. eftersom att vi skulle behöva otroligt mycket RAM, ungefär 100-200 GB. Och det skulle i så fall kosta runt 2000-3000 kr i månaden. Vilket var löjligt. Efter 5 månader stängde vi av servern då den tog för mycket tid och pengar. Men jag är glad ändå, jag fick starta en populär Minecraft Server och samt se hur effektiva 100 spel-sugna byggare kunde göra, det var helt otroligt. Det var ungefär som en Myrstack med massor av byggare.

Johans Sandlåda: